2013/02/20

Verslo organizacinės kultūros vystymui – inovatyvus tinklaveikos metodas


Lietuvos verslo įmonių tarpe vis dažniau pastebimos vadovų ir personalo specialistų pastangos išlaikyti efektyviausius darbuotojus ir geriausius specialistus. Plintanti tendencija rūpintis organizacinės kultūros vystymu paskatino kompaniją „Cezaris“ sukurti inovatyvų tinklaveikos įrankį. Šiuo įrankiu bet kurioje verslo įmonėje atskleidžiami ir vizualizuojami neformalūs darbuotojų santykių tinklai, leidžiantys susidaryti bendrą vaizdą ir įvertinti darbuotojų tarpusavio santykių būklę, išsamiai ją analizuoti.

Naujasis personalo tinklaveikos įrankis sukurtas remiantis naujausiais socialinių mokslų metodais. Anot įrankio kūrėjų, verslo praktikai jau senai yra pastebėję, kad kiekvienoje organizacijoje darbuotojų bendradarbiavimo galimybes ir kliūtis apibrėžia ne formali organizacijos struktūra, bet patys darbuotojai, jų santykių pobūdis.

„Personalo tinklaveikos įrankis kiekvienoje įmonėje leidžia pamatyti realią darbuotojų santykių, organizacijos kultūros būklę bei neišnaudotas bendradarbiavimo galimybes. Naujoviško įrankio pagalba identifikuojami ne tik efektyviausi, neformaliai lyderiaujantys, bet ir mažiausiai į įmonės kolektyvą integravęsi darbuotojai. Nors tai pakankamai naujas metodas, panašius įrankius vis dažniau taiko vakarietiškos įmonės. Užsienio kompanijos jau seniai suvokė, kad įmonės kultūra yra nematoma terpė, veikianti verslo efektyvumą, darbuotojų motyvaciją bei strateginių tikslų įgyvendinimą. Daugumai lietuviškų įmonių šis veiksnys tebėra abstrakti sąvoka. Tikimės, kad šis įrankis organizacinės kultūros plotmėje padės pasitempti ir lietuvių įmonėms“, – teigia organizacijų vystymo ir komunikacijos bendrovės „Cezaris“ partneris Paulius Stonis.

Jo teigimu, personalo tinklaveikos įrankis taip pat gali pasitarnauti tobulinant vidinę įmonės komunikaciją, išsiaiškinant informacijos dalinimosi kliūtis ir galimybes. Tinklaveikos įrankiu nustatomas ir kiekvieno darbuotojo pasitikėjimo lygis likusiais kolektyvo nariais bei vadovu. Nuo darbuotojų tarpusavio pasitikėjimo ir ryšių stiprumo dažnai priklauso ne tik informacijos apyvartos greitis įmonėje, bet ir darbo produktyvumas. Personalo tinklaveikos įrankį jau yra išbandžiusios ir Lietuvos bendrovės.

„Formali organizacijos struktūra dažnai slepia darbuotojų santykių tikrovę. Kai pastaroji nėra žinoma, priimantis sprendimus personalo specialistas turi dvi galimybes: arba vadovautis kuria nors vadovėline vadybos teorija arba savo intuicija. Tačiau kiekviena organizacija yra atskira unikali tikrovė, reikalaujanti būtent jai pritaikytų vidinės kultūros ir santykių gerinimo praktikų. Personalo tinklaveikos įrankis leidžia išvysti konkrečios organizacijos santykių žemėlapį ir, juo remiantis, priimti efektyviausius sprendimus“, – sako P. Stonis.

Taikant personalo tinklaveikos metodą, vykdoma organizacijos darbuotojų kryžminė apklausa. Darbuotojai atsako į klausimus apie tarpusavio bendravimą, pasitikėjimą, darbinės informacijos sklaidą, darbo krūvį ir pan. Gauti duomenys suvedami į programą, kurioje vizualizuojami santykių tinklai pagal atskirus pjūvius (produktyvumas, lyderystė, įsitraukimas, pasitikėjimas, novatoriškumas, etc.). Vėliau atliekama duomenų analizė ir pateikiamos rekomendacijos organizacinės kultūros tobulinimui.